Gå til innhold Gå til søk

Vei- og gatelys

Hvordan varsle feil på gatelys og hva skal varsles?

Ringerike kommune har en kontrakt med Nettservice Ringerike om drift og vedlikehold av gatelys langs kommunale veier.

Tre ganger i året kontrollerer Nettservice Ringerike alle kommunens gatelysanlegg. Da sjekkes alle feilmeldingene som har kommet inn og eventuelle feil og mangler rettes. Kjøringene er lagt før skolestart, i midten av oktober og før julPå våren og sommeren er behovet for gatelys ikke like stort med de lange lyse kveldene vi har, og derfor har Ringerike kommune og Nettservice Ringerike blitt enig om at dette er den mest gunstige og effektive løsningen.

Skulle det være større feil, som for eksempel at hele nabolag er mørke, vil selvsagt dette bli prioritert utenfor disse kjøringene slik at vi kan sikre sikkerheten til myke trafikanter.

Hvis du oppdager noen gatelys som ikke lyser, ønsker kommunen tilbakemeldinger om dette – aller helst i «Fiks min gate» . Feil og mangler på gatelys skal IKKE meldes inn til driftssentralen til Ringeriks-Kraft Nett.

Oppdager du feil med gatelys langs fylkesveier og statlige veier, må dette meldes inn til Statens vegvesen for feilretting, f.eks. på telefon 175.

Publisert
11.11.2007
Sist endret
27.02.2018

Selvbetjening

Kontakt oss

Ringerike kommune

Postboks 123 Sentrum
3502 Hønefoss

Telefon: 32 11 74 00
Telefaks: 32 12 50 30

Jan Skillebekk
Mobil: 974 28 955



send siden som epost Tips noen om denne siden

Kommunevåpen Ringerike kommune    Ringerike kommune - 32 11 74 00 - e-post: postmottak@ringerike.kommune.no - Kontakt nettredaksjonen     Følg oss på Twitter Linkedin

                                 
Google
Tilpasset søk