Du er her: Hjem / Aktuelt / Feil på fakturaer med forfall 20. juli

Innhold

    Feil på fakturaer med forfall 20. juli

    Vi beklager at omlag 300 mottakere av avtalegiro for fakturaer med forfall 20. juli har blitt trukket beløpet flere ganger.

    Dette er fakturaer for husleie, hjemmetjenester, trygghetsalarmer og opphold i institusjon, og berører de som benytter avtalegiro.

    Vi beklager dette på det sterkeste og kan forsikre om at vi gjør alt vi kan for at de som har blitt trukket feil beløp  får pengene sine tilbake umiddelbart.

    Vi tilbakebetaler beløpene som er trukket for mye samme dag.

    Sjekk nettbanken

    Om du benytter avtalegiro på disse tjenestene fra Ringerike kommune, kan du gå inn i din nettbank eller kontakte din bankforbindelse for å slette oppdragene som kommer flere ganger.

    Vi understreker at denne feilen kun berører mottakere av fakturaer som avtalegiroer på ovennevnte tjenester med forfall 20. juli i år.

    Slett oppdragene

    Dersom du er berørt ber vi om at du sletter oppdragene da banken kan fortsette å prøve å gjennomføre trekket i opptil 10 dager. De fleste bankene vil forsøke å trekke pengene fra kontoen de påfølgende fire virkedagene.

    Avtalegiroene som ligger til betaling vil du normalt finne i forfallsregisteret eller betalingsoversikten i nettbanken og de kan slettes der. Om du har vanskeligheter med å slette disse ber vi deg om å ta kontakt med banken din slik at de kan hjelpe deg.

    Alt blir tilbakebetalt

    Vi vil forsikre deg om at vi fortløpende vil tilbakebetale alt som er betalt for mye som følge av denne feilen.

    Vi beklager igjen på det sterkeste, og håper ikke denne feilen har påført deg problemer av noen art.

    Har du spørsmål eller lurer på noe?

    Alle spørsmål om dette kan rettes til avdeling for kommunale krav på:
    E-post kommunal.innkreving@ringerike.kommune.no Telefon 32 11 74 00

    Siste endret: 24.07.2019

    Fant du det du lette etter?

    Takk for din tilbakemelding

    Hva forsøkte du å finne?