Hvordan bli leverandør?
Ringerike kommune er underlagt regelverket om offentlige anskaffelser. Regelverket beskriver hvordan offentlige virksomheter skal gjennomføre sine anskaffelser. Dette har også innvirkning på hvordan leverandører kan opptre i forhold til kommunen.
DoffinDoffin er en forkortelse av "Database for offentlige innkjøp", og er den nasjonale kunngjøringsdatabasen for innkjøp - det som kalles anskaffelser - i den offentlige sektoren.
Ringerike kommune ønsker å fremme konkurranse i alle anskaffelser. Alle anskaffelser av varer og tjenester Ringerike kommune foretar til en verdi over kr. 1.300.000,- eks. mva. skal kunngjøres på Doffin.no - Database for offentlige innkjøp. Anskaffelser under en verdi kr. 1.300.000,- eks. mva. vil fortrinnsvis bli kunngjort som en frivillig kunngjøring på Doffin.
Kommunens avtaler etableres med bakgrunn i behov som har oppstått internt i kommuneorganisasjonen.
Ringerike kommune inngår ikke avtaler på bakgrunn av henvendelser initiert av leverandører. Reklamekampanjer rettet mot Ringerike kommune eller uanmeldte besøk i den hensikt å skape behov og fremme salg er uønsket.
Ringerike kommune oppfordrer alle næringsdrivende som ønsker å levere varer og tjenester til Ringerike kommune, eller andre offentlige virksomheter, til å sette seg inn i regelverket om offentlige anskaffelser og aktivt bruke Doffin.
- For en mer effektiv behandling av fakturaer, skal alle fakturaer sendes elektronisk - fortrinnsvis i Elektronisk Handelsformat (EHF)
- Mottakeradressen er kommunens hovedorganisasjonsnummer -
940 100 925
- Mottakeradressen er kommunens hovedorganisasjonsnummer -
- Gyldig referanse på 8 siffer - skal oppgis av bestiller
- Minimum 30 dagers betalingsbetingelse fra alle leverandører