Du er her: Hjem / Hjemmesykepleie

Hjemmesykepleie

Hjemmesykepleie (Helsetjenester i hjemmet)

Tjenesten er aktuell for deg som:

  • trenger nødvendig helsehjelp i eget hjem på grunn av sykdom og funksjonsnedsettelse
  • ikke kan oppsøke fastlege eller annen helsehjelp på egen hånd
  • trenger oppfølging og observasjon, f.eks. ved medisinsk behandling, og har til hensikt å gjøre deg mest mulig selvhjulpen

Du som har sykdom, skade og/eller nedsatt funksjonsevne av kronisk eller akutt karakter, som ikke er i stand til å oppsøke helsehjelp på egenhånd. 

Hjemmesykepleie er gratis.

Hvordan søker jeg?

Søknadsskjema for helsetjenester (elektronisk)

Søknadsskjema for helsetjenester (PDF)

Du kan kontakte Tildelingskontoret for helse- og omsorgstjenester hvis du ønsker mer informasjon og hjelp.

Tildelingskontoret for helse- og omsorgstjenester

Tlf: 409 00 139 (telefontid: kl 11:00-14:00)

Besøksadresse: Storgt. 13, 3510 Hønefoss

Postadresse: Postboks 123, 3502 Hønefoss

Hvordan finner jeg min hjemmetjenestesone?

I Ringerike kommune har vi 6 forskjellige hjemmetjenestesoner:

  • Sokna
  • Tyristrand
  • Hallingby
  • Lag 1 Hønefoss
  • Lag 2 Hønefoss
  • Lag 3 Hønefoss

I kartløsningen under finner du alle sonene i kommunen, trykk på det området du bor og det kommer opp hvilken sone du tilhører. Du kan også søke opp ditt gatenavn og trykke på området som kommer opp så finner du din sone. 

Kartløsningen finner du her

imagepa9n8.png

Hvor er hjemmetjenesten lokalisert?

Hønefoss

Hønefoss Hjemmetjeneste

Heradsbygdveien 20
3518 Hønefoss


Lag 1

Avdelingsleder: Siri Foshaugen

Tlf.leder: 986 89 603, mellom 07.30-15.00.

Kontortelefon mellom 07.00-14.30: 954 08 570

Dersom du har beskjeder som ikke kan vente til neste dag,
kan du i tidsrommet kl. 15.00- 22.00 benytte tlf: 977 64 912

 

Lag 2

Avdelingsleder: Herbjørg Dalene Bjerke

Tlf.leder: 906 84 314, mellom 07.30-15.00

Kontortelefon mellom 07.00-14.30: 917 95 686         

Dersom du har beskjeder som ikke kan vente til neste dag,
kan du i tidsrommet kl. 15.00- 22.00 benytte tlf: 911 98 417

 

Lag3: 

Avdelingsleder : Trine Stevnebø 

Tlf leder: 932 27 109, mellom 07.30-15.00

Kontortelefon mellom 07.00 - 14.30: 477 88 363

Dersom du har beskjeder som ikke kan vente til neste dag
kan du i tidsrommet kl. 15.00- 22.00 benytte tlf: 995 18 262

Enhetsleder: Anne Marie Thomle Brager

Vi oppfordrer til å ikke sende personopplysninger på mail.

Hallingby

Hovedtelefonnummer:  992 33 120

Hvalsbruveien 21: 900 67 275 og 900 58 703

Vakttelefon Nes: 918 40 876

Adresse: Hvalsbruveien 21, 3525 Hallingby

 

Kontaktinformasjon:

Avdelingsleder: Solveig Iversen Opperud

Mobil: 477 54 260

Enhetsleder: Anette Sulland 

Vi oppfordrer til å ikke sende personopplysninger på mail.

Tyristrand

Kontaktinformasjon

Kontortelefon 07:30-15:00) 902 64 650

Vakttelefon (15:00-22:15) 975 27 384

Adresse: Solumveien 7, 3533 Tyristrand

Kontaktinformasjon:

Avdelingsleder: Synnøve Repvik 

Mobil: 402 40 330

Enhetsleder: Anette Bjerkheim Sulland

Vi oppfordrer til å ikke sende personopplysninger på mail.

Sokna

Kontortelefon (07:30-15:00) 32 11 44 11

Vakttelefon (15:00-22:00) 975 96 831

Adresse: Roaveien 1, 3534 Sokna

 

Kontaktinformasjon

Avdelingsleder:Martin Peter Raastad

Mobil: 479 06 342

Enhetsleder:Anette Sulland 

Vi oppfordrer til å ikke sende personopplysninger på mail.

 

Aktuelle lover

Klage og tilbakemeldinger på helse- og omsorgstjenester

En rekke kommunale tjenester har klagerett etter gjeldene lovverk. Dersom det er klagerett på tjenesten du søker vil informasjon om din klageadgang  fremkomme i vedtaket.  Du har rett på informasjon og hjelp til å klage fra kommunen.

Tilbakemeldinger

Vi er opptatt av å yte gode tjenester og drive kontinuerlig forbedring av kvaliteten i tjenestene. Ønsker du å gi en tilbakemelding, oppfordrer vi deg til å benytte kommunens tilbakemeldingsskjema. Du kan også kontakte servicetorget.

Daglige tilbakemeldinger om samhandling kan gjerne gjøres direkte til den tjenesteyteren du har kontakt med. 

Tilbakemeldingsskjema for helsetjenester

Du kan også finne skjemaet i papirform ved inngangen til de store institusjonene eller på Servicetorget.

 Serviceerklæring for helsetjenester

Kommunen har en Serviceerklæring som ligger til grunn for alle helse- og omsorgstjenester i Ringerike.

Formålet med serviceerklæringen er å legge til rette for et godt samarbeid mellom bruker, pårørende og tjenesteyter, samt skape realistiske forventninger til våre tjenester. 

Du kan lese mer om Serviceerklæringen her

Siste endret: 23.01.2025

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?